Lee Child "Poziom śmierci"


"Wyobraź sobie pan, że pamięć jest jak stary kubeł. Kiedy zapełni się go starymi sprawami, nie da się wycisnąć nic nowego"

O Lee Childzie wspominałam przy okazji zbioru opowiadań kryminalnych. Ten autor właściwie nazywa się Jim Grandt. Był majorem amerykańskiej żandarmerii wojskowej. Obecnie utrzymuje się z pisania książek. Stworzył cykl powieści, w których głównym bohaterem jest były żołnierz - Jack Reacher. Fanami tego cyklu są Bill Clinton oraz Stephen King. Nieśmiało dodam, że wśród grona wielbicieli jestem ja :)
Kim jest Jack Reacher? Jak już zdążyłam wspomnieć, to były żołnierz. Po opuszczeniu armii, w której spędził całe swoje życie, wyrusza w podróż po Ameryce. Nie ma dokumentów, domu ani nikogo, kto by czekał na jego powrót. Tego potężnego i niezwykle inteligentnego mężczyzny nie da się nie lubić. Nie ma zagadki, której nie byłby w stanie rozwiązać. Nie istnieje także kobieta, która potrafiłaby się oprzeć jego urokowi.
W Poziomie śmierci Jack Reacher przybywa do Margrave. To niewielkie miasteczko, gdzie wszyscy wszystkich znają, a pojawienie się obcego nie wróży nic innego, jak tylko kłopoty. Duże kłopoty. Okazuje się, że Reacher pojawił się w nieodpowiednim miejscu i czasie. Zostaje oskarżony o morderstwo. Sprawa zaczyna komplikować się, gdy okazuje się, że w to wszystko wmieszany był starszy brat Jacka, Joe. Trup ściele się gęsto, przyjaciele stają się wrogami. Jedna niewłaściwa decyzja oznacza wyrok śmierci. Grono sprzymierzeńców Reachera maleje z każdym dniem. Jaką tajemnicę kryją mieszkańcy tego idealnego miasteczka? Kto jest odpowiedzialny kolejne zbrodnie? Tego wszystkiego dowiecie się, gdy sięgniecie po Poziom śmierci. Ja więcej nie mogę powiedzieć.
Przyznam szczerze, że wizja Margrave, jaką roztoczył Lee Child nieco mnie przerażała. Wszystko jest idealne. Trawniki mają odpowiednią długość, ludzie są mili, dobrze im się wiedzie. Wydaje się, że nikt nie ma tu problemów. Takie mieścinki nigdy nie wróżą nic dobrego. Zawsze znajdzie się jakiś niedobry pan, który ma mieszkańców w garści i płaci za milczenie.
Może i Lee Childowi nieco brakuje do Harlana Cobena, u którego często do ostatnich stron nie wiadomo kto zabił, ale fani kryminałów na pewno pokochają postać Jacka Reachera.

Lee Child
Poziom śmierci
Wydawnictwo ISA

Udostępnij ten post

1 komentarz :

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz. Wasze opinie są dla mnie bardzo ważne. Jeśli zostawicie mi swój adres to obiecuję, że Was odwiedzę :)

Czytelnia mola książkowego © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka